Dlaczego szkolenia w 4TG?
Uczymy bardziej świadomego używania MS Excel
Są różnice między naszymi programami, a programami innych firm szkoleniowych (szczególne tych, które uczą według programu przygotowującego do egzaminu ECDL Excel Advanced).
Powodem jest inny cel.
Celem warsztatów dotyczących metodyki 4TG jest przekazanie wiedzy/nauczenie dobrch zasad budowy modeli,
tak aby końcowym efektem było uzyskanie modelu o określonej jakości,
a nie nauczenie przypadkowych elementów MS Excel, które realizują zadane funkcjonalności.
Skróconą zawartość szkoleń przedstawia schemat poniżej.
KIERUJEMY OFERTĘ DO TYCH, KTÓRZY:
* wybierają się na szkolenie pierwszy raz, a mają przynajmniej małe doświadczenie w użyciu MS Excel;
dla takich osób polecamy zajęcia z Zarządzania informacją w MS Excel (ZE)
– na tych zajęciach uczymy głównie dobrych zasad posługiwania się MS Excel, pokazujemy różnicę między tym, jak pracują zazwyczaj użytkownicy, a jak można pracować.
* byli już na szkoleniach z MS Excel w różnych innych firmach szkoleniowych i sami próbują na podstawie tak zdobytej wiedzy budować rozwiązania; tu polecamy głównie warsztaty z Projektowania i budowy modeli w Excelu według metodyki 4TG (PE i PE II) – na tych zajęciach próbujemy korygować niewłaściwe nawyki, pokazujemy jak określone sposoby rozwiązywania problemów wpływają na czas tworzenia modelu, bezpieczeństwo późniejszej pracy, czytelność oraz elastyczność modelu; oprócz tego proponujemy zajęcia z używania Visual Basic for Excel (VB oraz VB II) są to dwa warsztaty po 4 dni zajęciowe;
Na rysunku poniżej jest zawarta informacja co powinni umieć uczestnicy warsztatów (oraz osoby po zdaniu egzaminu ECDL Excel Advanced) z punktu widzenia metodyki 4TG.
prowadzimy również zajęcia dziedzinowe z budowy modeli według metodyki 4TG do:
- budżetowania i controllingu,
- logistyki (MRP),
- prognozowania i analiz sprzedaży
- ...
Na wszystkich tych zajęciach uczymy budowy automatycznie działających modeli danej dziedziny (na przykład na zajęciach z logistyki uczymy jak zbudować automatycznie działający MRP); uczymy budowy modeli według określonych cech jakościowych, a nie używania pakietów (na przykład statystycznych w MS Excel) – użycie pakietu, to praca ręczna w MS Excel - wzory działają automatycznie.
ścieżka szkoleń | |||
sym. | dni | zawartość | wcześniej powinno być |
ogólne: | |||
wPE | 3 | Wstęp do metodyki 4TG - dla użytkowników | znajomość działania MS Excel (używanie MS Excel - budowa wzorów) |
PE1 | 4 | Metodyka 4TG - Projektowanie modeli (część 1) | znajomość działania MS Excel (budowa przynajmniej prostych rozwiązań lub wPE) |
VB1 | 4 | Metodyka 4TG - Visual Basic for Excel (część 1) | znajomość działania MS Excel (PE1 lub wPE) |
PE2 | 4 | Metodyka 4TG - Projektowanie modeli (część 2) | preferowany poziom: zajęcia PE1 (dopuszczalny: poziom zajęć wPE) |
VB2 | 4 | Metodyka 4TG - Visual Basic for Excel (część 2) | poziom zajęć VB1 |
dziedzinowe: | |||
SIK | 3 | nauka tworzenia modeli do informowania kierownictwa (wg metodyki 4TG) | poziom zajęć wPE + VB1 |
SDW | 4 | ALG nauka tworzenia modeli do budżetowania i controllingu (wg metodyki 4TG) | preferowany poziom: zajęcia PE1 (dopuszczalny: poziom zajęć wPE) dobrze widziane: VB1 |
SDW | 4 | LOG nauka tworzenia modeli do logistyki (MRP) (wg metodyki 4TG) | preferowany poziom: zajęcia PE1 (dopuszczalny: poziom zajęć wPE) dobrze widziane: VB1 |
SWD | 3 | AIP nauka tworzenia modeli do prognozowania i analiz sprzedaży (wg metodyki 4TG) | preferowany poziom: zajęcia PE1 (dopuszczalny: poziom zajęć wPE) dobrze widziane: VB1 |
Zapraszamy na:
- warsztaty otwarte - organizowane w ... (zob. główne miejsce szkoleń otwartych)
- warsztaty zamknięte - dostosowane do indywidualnych potrzeb firmy czy instytucji.