...
GENEZA NINIEJSZYCH WARSZTATÓW
- analiz potrzeb klientów,
- teoretycznych rozwiązań,
- powstałej wcześniej metodyki użytkowania arkusza.
Te trzy elementy spowodowały, że w praktyce zostało wdrożonych kilka modeli, które funkcjonują w firmach. Przeprowadzono również różnego rodzaju prace studialne wraz ze studentami (studenci projektowali podobne systemy), a to z kolei pozwoliło zwrócić uwagę na wiele aspektów rozwiązań, które są przedstawiane na niniejszych warsztatach. To różnego rodzaju sposoby i techniki tworzenia elastycznych modeli dla potrzeb marketingu i analiz sprzedaży.
CEL WARSZTATÓW
- poznanie narzędzi i sposobów ich użycia, które pozwalają w prosty sposób zbudować automatycznie działające modele dla potrzeb sprzedaży i marketingu
- podwyższenie praktycznych umiejętności wykorzystania arkusza kalkulacyjnego Excel w codziennej pracy kadry przedsiębiorstw
- rozwijanie możliwości samodzielnych zastosowań (wykorzystanie arkusza Excel do wspomagania podejmowania decyzji w różnych dziedzinach zarządzania w przedsiębiorstwach)
Przedstawione rozwiązania można użyć w modelach: controllingowych, informacji marketingowej, logistycznych, zarządzania procesami (na przykład produkcji.
PODSTAWOWE ZAGADNIENIA PROGRAMU
- wybrane elementy metodyki 4TG użytkowania arkusza (powtórzenie)
- wybrane elementy statystyki i prognozowania i ich implementacja w ramach metodyki ich użycia w arkuszu
- rozkład prawdopodobieństwa sprzedaży i wpływ tego narzędzia na planowanie produkcji, (czy zakupów w firmach handlowych), budowa rozkładu, cechy i wykorzystanie do optymalizacji zapasów według kryterium sumy planowanych kosztów zmiennych związanych z magazynowaniem i planowanymi stratami marży brutto wynikłymi z braku produkcji do sprzedaży
- budowa modelu do badania elastyczności cenowej
- budowa modelu do badania wpływu wydatków na reklamę na wzrost sprzedaży (opłacalność reklamy w krótkim i długim okresie)